"زیبا" شناسی قدرت

  وقتی "شهروندان" افغانستان بدون تکان خوردن آب از آب در ایران اعدام می شوند و "سربازان" انگلستان توسط عالی ترین مقامات به رسمی ترین شکل بدرقه می شوند؛ وقتی مقدمات ملاقات مادران آمریکایی با فرزندانشان به سریع ترین صورت مهیا می شود و مادران ایرانی حتی از حق شنیدن صدای فرزندانشان محروم می شوند.

  به تلخی باید پرسید شما که به افراطی ترین شکل، التزام عملیان را به مناسبات جهانی ثابت می کنید، با چه رویی از مناسبات ناعادلانه جهانی سخن می گویید؟ چه فرقی بود میان آن نظامی انگلیسی که بدون محکمه آزاد شد و این شهروند آواره افغان که برای لقمه ای نان خلافی کرد و به سرعت اعدام شد؟! مگر گفته شود خون انگلیسی از افغانی رنگین تر است و آمریکایی از ایرانی محق تر که اگر جز این می بود آمریکایی نیز به خاطر آمریکایی بودن حق ملاقات با فرزندان اش را نمی یافت همین طور که ایرانی به خاطر ایرانی بودن چنین حقی را نیافت.  

پدربزرگ ما وقتی صحبت از تاریخ می کند، به کاپیتولاسیون که می رسد از درد چهره درهم می کشد. فردا اتفاقا میزبان مبارز پیرم؛ به او خواهم گفت؛ پدربزرگ! کاپیتولاسیون من هم عود کرده، همدرد شدیم!

حقا تف به دنیایی که الزامات و مناسبات اش حکم می کند: همین کشور زیباست نشان آدمیت... .

از عجایب

۱. اینکه برای کوتوله های سیاسی این طرف و آن طرف از بیم جان سگ می دوانند و سرتیم حفاظت بزرگمردی مثل میرحسین را به بند می کشند عجیب نیست، که این بزرگوار ملتی برای حفاظت در اطراف دارد؛ اما عجیب اینجاست، کسانی که ادعای نمایندگی ملت را دارند و مشخص است هر یک با چه تعداد رای به مجلس راه یافته اند برای کسی مقدمه محکمه ردیف می کنند که بنابر آمار دولتی(که هر روز آفتابی می آید دلیل بر آفتاب راست گویی آن) 14 میلیون رای دارد. 

 ۲. در آستانه زادروز مصدق بزرگ، این همانند سازی ناخودآگاه در ذهن ات شکل می گیرد که چقدر تصویر سخنرانی مصدق در حلقه مردم شبیه به سخنرانی موسوی باز در حلقه مردم است! مرحوم مصدق هم با آن مجلس کذایی مشکلاتی داشت!

دکتر مصدق در جمع ایرانیان میرحسین در جمع ایرانیان

قضا و قدر!

1. ایما نمی دانیم چطور است که رافت اسلامی شامل حال همه می شود جز مسلمان، می گویند به مادران آن سه آمریکایی که بیایید فرزندانتان را ببینید، آن دختر خانم فرانسوی را هم که دادند رفت؛ این زید آبادی ایرانی(و می دانیم مثل او هستند نفراتی دیگر) مسلمان شیعه اما کماکان بدون ملاقات با خانواده و در شرایط بد زندان نگهداری می شود. 

خارجی ای را که متهم به جاسوسی است می گذارند برود خانه اش یا با فلان نماینده فلان کشور غربی دیدار کند و زبان بسته های وطنی را با این دلایل "محکم" که پرونده تکمیل نیست یا مورد امنیتی است ممنوع الملاقات می کنند.

جای خیواندم کسی را که محکوم به اعدام شده بود، در دادگاهی دیگر 3 سال و نیم حبس دادند اگر این خبر صحت داشته باشد... چیزی برای گفتن باقی نمی ماند. به نظر ایما که چیز غیر منطقی این وسط وجود ندارد بعد از انتخابات خرداد 88 این اتفاقات کاملا منطقی است، امیدواریم از این منطقی تر نشود.

2. در اسرائیل فاش کننده اسراسر "هسته ای" آن هم از نوع بمب اش "فقط" به زندان محکوم می شود و در آمریکا عامل ترور سناتور محبوب، برادر جان اف کندی که کاندیدای پیشروی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود او نیز با تغییر قانون "فقط" به زندان می افتد؛ این بابا یک مهاجر عرب فلسطینی است.