مناجات ۱:

از گادامر پرسیده شد به خدا اعتقاد داری؟ 

-فهم من با خدا مشکل دارد، اما احساسی در درون من هست که در هر حال وجود خدا را ممکن تصور می کند. من نظر کسانی را که با اطمینان کامل می گویند، خدا وجود ندارد، کمی خنده دار و مضحک می دانم. 

-چرا؟ 

-برای اینکه من فقط زمانی می توانم خدا را انکار کنم که هیچ چیز از او ندانم. اما همین که می کوشم تا نبود او را اثبات کنم، یعنی اینکه پیشاپیش بر وجود او صحه گذاشته ام. 

 

منبع: شهروند دور جدید، شماره 2، صفحه 44

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید.. چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:02 http://www.andoooh.blogfa.com

ما هم مجبور به سفر به سرایی دیگر شده ایم... جای دمدمی۲ بسیار خالیست اما ایشان به دستور پدرخوانده از نوشتن امتناع کرده اند. خبرش کن .. دلمان تنگ شده است..
.
درووود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد