چهارشنبه، سور سبز سیاست خواهد شد؟

"سور سیاست"* بر چهارشنبه سبز. وقتی باران سیاست بر آبجکتی تاریخی-نخ نما** بریزد گویا آن را نه تنها نو بلکه هویتی جدید می بخشد، هر "رویدادی" در چهارشنبه سوری امسال البته در تاریخ ماندگار خواهد شد(شاید!) که چه بسا خواستگاه اجتماعی جشن را به کلی تغییر، دهد. ایما فکر می کنیم وقتی تعزیه خوانها هم در دوره پهلوی اول، به تعزیه خوانی خود می پرداختند و گوش بهدهکاری برای تهدیدها نداشتند همین حسی را داشتند که فردا خیلی ها خواهند داشت!  

 

پ.ن: همه اینها را گفتیم... تنها برای این بود که تنها دماسنج خود را محکی زده باشیم والا برای نوشتن این چند خط چند دقیقه هم تامل نشد: این روزها فرصت تفکر نداریم.

*ایما کم کم اک به این معتقد می شویم که سیاست تنها زمانی "رخ" می دهد که عرصه، به قول مبتذل مجریان سیما "صحنه" پر شود از حضور آگاهانه وار "مردم". 

**انصافا که در این چند سال اخیر نسل ایما گند زد به هرچه سور و چهارشنبه سوری، از این گذشته ایما سراسر با این تیپ ناسیونالیست بازی های فانتزی مشکل داریم. 

خارج از دستور: یک دمدمی وقتی دو نفر از استراتژیک متحدان اش را از دست بدهد... هی... غصه می خورد و می داند و برای غصه خوردن بهانه ای خوب می یابد: عبداله دیگر در "دمدمی" نمی نویسد و آن دیگر رفیق شفیق در "رخداد". سال آینده سال سختی برای زندگی بلاگی ما خواهد شد. این را وقتی دانستیم که انتخابات و پس از آن... اجازه بدهید حرفی نزنیم. دلمان برایتان در اینجا تنگ خواهد شد.

نظرات 3 + ارسال نظر
بهار دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:31

دلمان برات تنگ خواهد شد بیا اینجا اباذری که ادم نمی خوره ادم خوبیه اصلا

آتوسا دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 http://www.Azarbarzin1350.blogspot.com

درود برلر غیور!!
وبلاگ پر محتوایی دارین، چطور تا حالا ف.ی.ل.ت.ر نشده!!! آقا تو این روزگار تاریک ، صفحه وبلاگتون تیره است و به زور نوشته هاتون را میشه دید...یک فکری به حالش بکنید..فونت را بزرگتر کنید یا چه میدونم هرچی خودتون میدونید...

خسرو پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:45 http://roospigari.blogspot.com/

دل تنگی هاتون رو باد ترانه ای بسازد . . .
ما داریم می ریم چادر بزنیم اینه که پیشاپیش عیدتون مبارک و سال خوبی داشته باشین و اینا
ضمنا سینوهه رو عشق است با نفرنفرنفر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد