شاخه های انقلاب: جنبش سبز

   "حقیقت" اگرچه در فلسفه شاید مبهم و حتی اساسا وجود نداشته باشد اما در موارد خاص می توان از حقیقت گفت و حتی برای آن مصداق یافت. از جمله در همه انقلاب های تاریخ و برای ما ایرانیان انقلاب بهمن 57؛ آن خلا فوق العاده که متاسفانه من و نسل من از لمس آن بی بهره ماندیم بستر بروز آزادی های متعالی و پهنه عمومی شدن آن چیزی بود که ما به آن "سیاست رهایی بخش" می گوییم. از این رو جنبش سبز می تواند و باید ادعای دفاع از انقلاب بهمن 57 را داشته باشد. به گواه تاریخ حکومت های برآمده از انقلاب رابطه ای چون دوستی خاله خرسه با انقلاب برخواسته از آن داشته اند، دولت های آمریکای جنوبی، شوروی سابق و حتی فرانسه عصر روشنگری نمونه های خوبی برای این ادعا هستند.

   می توان و باید از انقلاب بهمن 57 دفاع کرد چراکه جلوه زبونی حکومت زورگو در برابر جنبش ضد زود بود. اعتقاد داریم جنبش سبز نیز جنبشی ضد زور و اتفاقا به مراتب آگاهانه تر از جنبش های پیش از انقلاب بهمن 57 است، پس باید هویت تاریخی خود را در بهمن 57 بازیابد و از آن دیدگاه راه گزیند. اگرچه می توان موضعی انتقادی حتی به انقلاب بهمن 57 داشت.

   باید به انقلاب ۵۷ وفادار ماند چون بزرگمردانی چون آقای طالقانی و مهندس بازرگان برای آن کوشیدند(۱۶ بهمن سالگشت تشکیل دولت موقت از سوی مهندس بازرگان).


نظرات 3 + ارسال نظر
سپیده یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:25 http://gomshodedarkhial.blogsky.com

نمی دونم چرا امسال حس میکنم هرچی بیشتر به دهه فجر بپردازن بیشتر گند میزنن به خودشون!

دکتر یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 17:10

سلام عزیز دل
هنوز هم نفست پاک پاکه !
یه پیش بینی از طرف من : هنوز منتظر اتفاقی نباشیم و تا به نظامی گری نکشه اتفاقی نمی افته

دکتر یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 17:13

یادم رفت بگم
من هر کفای نت که می روم رو هر سیستمی که میشینم وبلاگت رو صفحه اصلی می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد